L’Ajuntament de Manresa celebra el Dia d’Europa amb una il·luminació especial

El Dia d’Europa

Per tal de commemorar aquesta festivitat, la façana de l’Ajuntament de Manresa s’il·luminarà de blau els dies 8 i 9 de maig, en un horari que va de les 21 h a les 22.30 h. Aquesta acció destaca el compromís de la ciutat amb els valors europeus, i se suma als actes commemoratius que s’estan duent a terme arreu d’Europa, organitzats per institucions, ajuntaments i entitats europeistes.

A més, el Dia d’Europa evoca el discurs del 9 de maig de 1950 del ministre d’Afers Exteriors de França, Robert Schuman, qui va proposar un model de cooperació per prevenir guerres futures. La seva visió ha donat lloc a la realitat de la Unió Europea que coneixem avui, basada en la col·laboració, la solidaritat i la defensa dels drets i llibertats dels ciutadans.

Setanta-sis anys després d’aquell discurs, els valors compartits i la cooperació són essencials per afrontar els reptes globals i garantir la seguretat i benestar de la ciutadania.


- Et Recomanem -