
Commemoració del Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de Fatiga Crònica a Manresa
Demà, 12 de maig, la façana de l’Ajuntament de Manresa s’il·luminarà de blau entre les 21:00 i 22:30 hores, amb l’objectiu de conscienciar sobre la fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica. Aquesta iniciativa és una resposta de l’Ajuntament a la sol·licitud de l’Associació Catalana d’Afectades i Afectats de Fibromiàlgia, així com de la Plataforma de Familiars FM-SFC-SQM.
La jornada busca donar visibilitat a aquestes malalties i altres síndromes relacionades, com la sensibilitat química múltiple. També pretén ressaltar la necessitat d’investigar els factors que poden desencadenar aquestes condicions, així com la importància de la detecció precoç.
Aquesta data ha estat triada per commemorar el naixement de Florence Nightingale, una infermera que va patir una malaltia similar durant gran part de la seva vida. Les síndromes de sensibilització central són trastorns crònics que afecten diversos sistemes del cos i que provoquen una hipersensibilitat davant de certs estímuls, com medicaments, estrès o productes químics, persistint fins a la desaparició de l’estímul inicial. Un enfocament multidisciplinari és essencial per a millorar la qualitat de vida de les persones afectades.
- Et Recomanem -
