Donació de plaques al Museu de Manresa

La família Sobrerroca ha fet un gest significatiu per a la preservació del patrimoni històric de Manresa amb la donació de vuit plaques de marbre que han estat guardades des de la primera meitat del segle XX. Aquesta donació, signada pels caràcters de l’Ajuntament de Manresa, s’ha portat a terme al Museu de Manresa davant de la presència de destacades autoritats locals, incloent l’alcalde Marc Aloy i la regidora de Cultura, Tània Infante.

Les plaques, que provenen de carrers que van ser eliminats pel règim franquista, són un testimoni del passat de la ciutat. Els carrers representats inclouen canvis de nom com el de l’Alferes Cabrer (actualment Sant Joan d’en Coll) i el de Joaquim Maurin (ara Urgell), entre d’altres. A través d’aquesta acció, el Museu de Manresa no només amplia el seu fons patrimonial, sinó que també contribueix a la recuperació de la memòria democràtica, ajudant a restaurar noms que van ser esborrats de l’espai públic durant la dictadura.

Marc Aloy ha expressat el seu agraïment cap a la família Sobrerroca per aquest donatiu, que representa un important pas en la preservació de la identidad cultural de Manresa.


- Et Recomanem -