L’Ajuntament Actua per Fer Front a l’Onada de Calor

L’Ajuntament de Manresa ha activat una sèrie de mesures per fer front a l’onada de calor que s’allargarà almenys fins al 24 de juny. Aquesta setmana, el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès avisos d’alerta a causa de les temperatures extremes previstes, amb un grau de perill màxim.

A partir de dilluns 22 de juny, la comarca del Bages estarà sota un avís per calor intensa, especialment durant les hores centrals del dia, que van de les 12 a les 18 hores. Encara que s’espera una lleugera disminució del perill dimarts, les temperatures nocturnes continuaran sent altament preocupants.

Per tal de garantir el benestar de la ciutadania, l’Ajuntament ha habilitat una xarxa de refugis climàtics, que estaran disponibles durant els horaris habituals, per aquells que no disposin de sistemes de climatització a les seves llars.

A més, s’aconsella a la població desplaçar-se a zones ombrejades i amb vegetació abundant, com ara els parcs de l’Agulla, Puigterrà, Cardener, Sant Ignasi i Can Font.

Vigilància Especial per a Col·lectius Vulnerables

L’Ajuntament destaca la importància de prestar atenció especial a les persones del grup de risc, incloent majors de 75 anys sense suport familiar, persones amb discapacitats, així com a aquells que treballen a l’aire lliure durant les hores més caloroses del dia.

Per finalitzar, recomanen revisar les pautes de salut bàsica per afrontar aquestes condicions extremes a través dels consells de la Generalitat.


- Et Recomanem -